Godziny pracy: Pon - Pt. 07:30 - 21:00 Sob - Nd. 09:00 - 17:00

Prezentujemy się szlachetnie

foto_szlachetna-paczkaBlisko 90 proc. Polaków jest zdania, że działając wspólnie, można osiągnąć więcej niż samemu[1].  Dlatego już dziś zorganizuj w swojej pracy akcję charytatywną. Może to być „Szlachetna Paczka” albo inny szczytny cel. Z inicjatywą wyjść może sam szef albo pracownicy. Największą korzyścią będzie oczywiście pomoc potrzebującym, a w gratisie firma zyska skuteczny „team building”. 

Jest wiele sposobów na pomoc tym, którzy naprawdę tego potrzebują. Pomóc można indywidualnie lub jako firma. Można też połączyć jedno z drugim i zainicjować tzw. wolontariat pracowniczy. Sprawdzi się on zarówno w dużej, jak i mniejszej firmie. Wcale nie potrzeba tu dużych zasobów finansowych ani ludzkich.  – Nic tak nie integruje zespołu jak wspólny, społeczny cel. Tuż przed świętami takim celem dla naszej firmy jest projekt „Szlachetna Paczka”, w który zaangażowaliśmy wszystkich pracowników. Wspólnie przygotujemy paczki dla rodzin, które tej pomocy potrzebują – mówi Edwin Milewski, szef firmy Mała Pożyczka Sp. z o. o.

Pomóż i zyskaj lojalność pracowników

Według badań organizacji Business in the Community firma, która stwarza sprzyjające warunki dla wolontariatu zyskuje to, że pracownicy są z niej dumni oraz mają większą motywację do pracy. To również skuteczniejsza forma „team building” aniżeli imprezy integracyjne. Te same badania pokazują także, że aż o 2/3 wzrasta przywiązanie pracowników do firmy, która pomaga potrzebującym i realizuje liczne programy społeczne.

CSR w małej firmie

Czy społeczna odpowiedzialność biznesu to domena jedynie dużych korporacji? Nie. Mitem jest, że tylko duża firma, z ogromnym budżetem może pozwolić sobie na podejmowanie społecznych kampanii, w tym również wolontariatu pracowniczego. W CSR nie chodzi jedynie o pieniądze. Istotą jest dzielenie się również wartością intelektualną, wiedzą ekspertów czy innymi np. rzeczowymi zasobami. Spółka Mała Pożyczka – właściciel serwisu Pożyczka Plus – na co dzień oferuje szybkie pożyczki przez internet, a od święta zawsze stara się pomóc tym, którzy tej pomocy realnie potrzebują.

Co zyskujemy jako firma? 

Firmy angażują się w społeczną odpowiedzialność biznesu, aby poprawić swój wizerunek. Lepsze postrzeganie marki wpływa bowiem na większą lojalność klientów, pracowników i innych interesariuszy. Potwierdzają to najświeższe badania Barometr CSR 2016, przeprowadzone przez CSR Consulting i Maison & Partners. Pokazują, że aż 72 proc. konsumentów deklaruje, że społeczne działania wzbudzają ich pozytywne odczucia wobec firm. To o 10 pkt. proc. więcej niż dwa lata temu.

Akcja charytatywna last minute

Może „Szlachetna Paczka”? To akcja charytatywna, którą możesz w bardzo prosty sposób wdrożyć zarówno w większej, jak i niewielkiej firmie. Wystarczy tylko:

  1. Wybrać wspólnie z pracownikami rodzinę, której pomożecie, jako zespół
  2. Skompletować paczkę
  3. Dostarczyć paczkę rodzinie

[1] „Dzieląc się, pomagasz Raport o dobroczynności Polaków”, przygotowany na podstawie badania TNS Polska, przeprowadzonego na zlecenie marki Milka oraz stowarzyszenia Szlachetna Paczka, 14-19 listopad 2015  roku.

Wybrana pożyczka:
Wybierz kwotę:
Wybierz TERMIN:
WYBRANA POŻYCZKA:
Koszt pożyczki
Kwota do spłaty::
Data spłaty:
RRSO: